Sünnituse järgselt

Füsioteraapia sünnituse järgselt

Kui Teid kimbutavad sünnituse järgselt sellised terviseprobleemid nagu üldine väsimus, kehv rüht, lihas- või liigesvalud, vaagnapõhja lihaste lõtvus, kõhulihaste nõrkus/lahknemine, halvasti paranenud keisrilõike arm, saate abi füsioteraapiast. Sünnitusjärgne füsioteraapia keskendub naise heaolu ja tervise parandamisele tegeledes just eelpool nimetatud teemadega. Vastavalt kliendi probleemi(de)le valib terapeut sobiva lähenemise, olgu selleks siis massaaž lihasvalu vähendamiseks ning venitused/harjutused normaalse liigesliikuvuse taastamiseks, kere süvalihaste või vaagnapõhjalihaste treening, keisrilõike armi teraapia või rühiõpe.


Vaagnapõhja lihaste nõrkusest tulenevate probleemide füsioteraapia

Vaagnapõhja lihaste ülesandeks on tagada normaalne urineerimine, defekatsioon ja suguelu ning olla toeks vaagnapõhja organitele (põis, emakas, sooled). Nii rasedus kui sünnitus võivad mõjutada lihaste normaalset funktsioneerimist põhjustades erinevaid vaevusi nt häired urineerimisel, pidamatus/tahtmatu leke, vaagnapõhja organite allavajed.

Diagnoosimine ja ravi keskendub naise vaagnapõhja lihaste jõu hindamisele ja tugevdamisele.

Esmasel kohtumisel füsioterapeudiga:

– vestlus (anamnees, küsitluslehe täitmine)

– vaginaalne läbivaatus lihaste seisukorra hindamiseks. Sarnaneb günekoloogilisele läbivaatusele, kuid sõrme abil hinnatakse tupesiseselt võimalikke anormaalsusi ja testitakse lihaste jõudu. Protseduuri käigus saab naine teadlikuks vaagnapõhjalihaste asukohast ja treenimise (sh pingutamise ja lõdvestamise) põhimõttest.

– juhised põiepäeviku täitmiseks (vajadusel)

– ravi planeerimine (harjutused, abivahendid, järgmised kohtumised terapeudiga)

Soovituslik on eelnevalt konsulteerida günekoloogiga, et välistada infektsiooni olemasolu ning saada kinnitust protseduuri sobilikkuses just Teile (nt võimalik diagnoos, mille korral saab abi  füsioteraapiast). Sünnituse järgselt sobib vastuvõtule tulla u 2 kuu möödudes.

NB! Vaagnapõhja lihaste funktsiooni paranemine/taastumine eeldab igapäevast teadlikku treeningut vähemalt kolme kuu vältel!